dinsdag 16 april 2013

[Naruto vol.35] Chapter 315 Speciale training!!

Naruto Volume 35 (Een nieuw team van twee!!)

Chapter 315 Speciale training!!

Nederlandse vertaling door Ranyaku
(Dutch scanlation by Ranyaku)

Deze vertaling is niet bedoeld ter vervanging van de officiële uitgaves. De download link naar de scanlation zal daarom verwijderd worden als het volume desbetreffende volume is uitgegeven. Steun de auteur door het aanschaffen van de officiële manga volumes zodra deze beschikbaar zijn. 

Het gebruik van deze vertaling voor commerciële doeleinden (etc.) of het plaatsen ervan op andere sites is niet toegestaan zonder toestemming van de vertaler!


----------

PAGINA 1 (101)
Nummer 315: Speciale training!!

Kakashi: "Tajuu kagebunshin."
Naruto: "Wat?"
Kakashi: "Gebruik Tajuu kagebunshin."
Naruto: "Wat? Waar heb je het over?"
Kakashhi: "Over de manier om de trainingstijd te verkorten."
Naruto: "Tajuu kagebinshin? / Hoe bedoel je?"

(Tajuu kagebunshin: meerdere schaduw klonen)

PAGINA 2 (102)
Kakashi: "Ach ja,... Ik dacht al dat dit zou gebeuren. / Ik zal het uitleggen. / Luister goed."
Naruto: "Houd het simpel alsjeblieft!"
Kakashi: "Ja, ja."
Kakashi: "Goed dan, je weet al dat in tegenstelling tot een normale bunshin techniek, / kagebunshin no jutsu een tastbaar lichaam creëert en geen illusie. / Men zegt ook wel dat het een techniek is waarbij je een menselijke kloon van jezelf maakt."

(Kade boven: normale bunshin)
(Kader onder: kagebunshin)


Kakashi: "Ik kan de techniek niet zo goed gebruiken als jij, maar ik weet uit ervaring... / wat voor effect het heeft op de gebruiker."
Kakashi: "Aangezien je deze techniek altijd gebruikt, heb je het zelf vast ook wel gemerkt..."
Naruto: "Wat?"

PAGINA 3 (103)

Kakashi: "Als je de jutsu verbreekt en de kagebunshin verdwijnen, / komen alle ervaringen die zij hebben opgedaan samen / en worden een deel van het origineel."
Naruto: "Ik zei: "houd het simpel".
Kakashi: "Dus je hebt het niet gemerkt?"
Naruto: "Ik snap totaal niet waar je het over hebt."
Kakashi: "Hmm... / Goed dan, maak een kagebunshin."
Beide: "Kagebunshin no Justu!"

PAGINA 4 (104)
Kakashi: "Oké! Dan splitsen we ons nu op in twee groepen, originelen en kagebunshin..."
Kakashi (kbs): "Wij kagebunshin verbergen ons nu in het bos. / Naruto's kagebunshin komt me mij mee."

(kbs = kagebunshin)

PAGINA 5 (105)
Kakashi (kbs) : "Hier in het bos kunnen de originelen / ons kagebunshin niet meer zien."
Kakashi (kbs): "Nu spelen wij een potje steen-papier-schaar."
Naruto: (kbs): "Waarom?"
Kakashi (kbs): "Doe het nou maar."
Kakashi (kbs): "Steen-papier-schaar!"
Naruto: "Wat zijn onze kagebunshin aan het doen?"
Kakashi: "Daar kom je snel genoeg achter."

PAGINA 6 (106)
Naruto (kbs): "Ha! Ik heb gewonnen!"
Kakashi (kbs): "Goed, dan verbreken wij nu de jutsu en verdwijnen."
Naruto (kbs): "Oké!"
Kakashi: "En? / Weet je wat onze kagebunshin hebben gedaan?"

PAGINA 7 (107)
Naruto: "Ik heb van je gewonnen in steen-papier-schaar."
Kakashi: "Begrijp je het nu? / De ervaring die een kagebunshin opdoet wordt een deel van het origineel."
Naruto: "Ik snap het... / Om één of andere reden is het me niet eerder opgevallen."
Kakashi: "Deze techniek werd ontworpen om gevaarlijke locaties te verkennen / of om een vijandelijke schuilplaats te infiltreren voor informatie."
Naruto: "Dat begrijp ik, maar / hoe gaat het me helpen om de trainingstijd te verkorten?"
Kakashi: "Oké, oké. Ik zal het uitleggen. / Heer Jiraiya, hoe heb je dit kind ooit rasengan aan weten te leren? Het valt bijna niet te geloven!"

PAGINA 8 (108)
Naruto: "Schiet op! / Schiet op!"
Kakashi: "Dus, als jij en je kagebunshin samen dezelfde training volgen / doe je twee keer zoveel ervaring op als normaal."
Naruto: "Hmm! Hmm!"
Kakashi: "Met andere woorden, / als jullie met zijn tweeën dezelfde training volgen, neemt het nog maar de helft van de tijd in beslag."
Kakashi: "Met zijn drieën nog maar een derde van de tijd."
Kakashi: "En met zijn duizenden, nog maar één duizendste."

PAGINA 9 (109)
Naruto: "Op die manier..."
Kakashi: "Dus, als het in je eentje twee dagen duurt, duurt het met z'n tweeën nog maar een dag."
Kakashi: "Als het in je eentje 20 jaar zou duren / duur het met 1000 personen nog maar ongeveer een week."
Naruto: "Oh! / Nooit gedacht dat zoiets mogelijk was!"
Kakashi: "Dus, tijdens jouw training / zullen we gebruik maken van Tajuu kagebunshin."
Naruto: "Oké!"

PAGINA 10 (110)
Naruto: "Nu weet ik waarom jij zo sterk bent! / Jij hebt altijd op deze manier getraind, niet?"
Kakashi: "Nee. / Ik heb zelf nog nooit op deze manier getraind."
Naruto: "Eh? Wat!? / Maar jij kunt toch ook kagebunshin maken!?"
Kakashi: "Dat is waar... / maar ik heb niet zoveel chakra als jij. / En de tijd dat ik ze kan gebruiken is ook korter."
Kakashi: "Deze techniek verdeelt je chakra gelijkmatig over alle lichamen. / ZIj is daarom niet geschikt voor iemand als mij die weinig chakra heeft."
Naruto: :"...echt waar? / Heb ik meer chakra dan jij?"

PAGINA 11 (111)
Kakashi: "Ongeveer vier keer meer dan ik."
Naruto: "Wat!? Zoveel? / IK ben dus best wel geweldig!"
Kakashi: "En als Yamato de chakra van de kyuubi niet zou onderdrukken... / ongeveer honderd keer meer!"
Yamato: "Daarom is deze trainingsmethode alleen geschikt voor jou, / Naruto."

PAGINA 12 (112)
Naruto: "Yamato-taichou!"
Yamato: "Kakashi heeft me gevraagd om een handje te helpen bij deze training. / Je zult me nodig hebben om de kyuubi's chakra onder controle te houden."
Naruto: "Ik reken op je!"
Kakashi: "Goed..., dan zal ik nu uitleggen wat we precies gaan doen."
Naruto: "Oké!!"

(Taichou: Kapitein)

PAGINA 13 (113)
Kakashi: "Luister goed, in principe zijn er vijf basis chakra elementen."
Naruto: "Vijf... / zo weinig?"
Kakashi: "Vuur, wind, water, bliksem en aarde. / De namen van de "vijf grote ninja landen" vinden hun oorsprong in deze elementen. Ze vormen de basis van alle ninjitsu."

(Kanji (met de klok mee): Vuur, wind, bliksem, aarde, water.)

Naruto: "Huh? Is dat zo?"
Yamato: "Ieders chakra heeft een natuurlijke aanleg voor één van deze elementen. / Bijvoorbeeld, voor leden van de Uchiha clan is dat vaak vuur. Ze zijn dus goed in het gebruik van katon."

(Katon: vuurtechnieken)

PAGINA 14 (114)
Kakashi: "Met aanleg voor wind, ben je goed in fuuton. / Met aanleg voor bliksem, in raiton. / Chidori is bijvoorbeeld een raiton."
Naruto: "Dus... / Sasuke beheerst zowel vuur als bliksem, niet?"
Kakashi: "En jij nog geen één. / Daarnaast weten we ook nog niet voor welk element jij aanleg hebt."
Kakashi: "Dat gaan we nu uitzoeken met deze stukjes papier."

(Fuuton: windtechnieken)
(Raiton: bliksemtechnieken)


PAGINA 15 (115)
Naruto: "Hoe bedoel je?"
Kakashi: "Heb je aanleg voor bliksem, dan zal het papier kreuken."
Kakashi: "Heb je aanleg voor wind, dan splitst het in tweeën. / Heb je aanleg voor vuur, dan vat het vlam. / Heb je aanleg voor water, dan wordt het nat. / Heb je aanleg voor aarde, dan valt het uiteen."

PAGINA 16 (116)
Kakashi: "Dit is een speciaal soort papier dat extreem gevoelig is voor chakra. / Het wordt gemaakt van een speciale boom die zich voedt met chakra. / Als je jouw chakra door dit papier laat vloeien, weten we direct voor welk element jij aanleg hebt."
Naruto: "Oké..."
Naruto: "Haa!"
Kakashi: "Oh!"

PAGINA 17 (117)
Kakashi: "Oké, laten we beginnen. / We gaan je leren hoe je de aard van jouw chakra naar wind verandert."


----------

DOWNLOAD SCANLATION 
(link zal later worden toegevoegd)

Wil je chapter 1 t/m 271 ook graag in het Nederlands lezen? Volume 1 t/m 30 zijn officieel uitgegeven door Kana en o.a. te krijgen bij Archonia.com en verschillende stripspeciaalzaken in Nederland en België.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten